Rodeo, krokodillen en meer avonturen.. - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Cammy - WaarBenJij.nu Rodeo, krokodillen en meer avonturen.. - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Cammy - WaarBenJij.nu

Rodeo, krokodillen en meer avonturen..

Blijf op de hoogte en volg Cammy

05 Maart 2014 | Costa Rica, Liberia

Ik heb ontzettend veel meegemaakt in de afgelopen anderhalve maand, het feit dat ik nog geen tijd heb gehad om te schrijven zegt veel over hoe druk en leuk het hier is! Hier een paar van de hoogtepunten:
18 januari was er een fiesta del toros in Santa Cruz. Hoewel kijken naar mannen die al dan niet succesvol wegvluchten voor een stier niet helemaal mijn idee van vermaak is, vond ik het toch heel interessant om te zien hoe belangrijk het voor de cultuur hier is. Jongentjes van rond de 14 staan al in de arena, het is echt een soort ritueel om een man te worden. Maar het leukst is het als de stier heel rustig rondloopt en alle machomannen toch bang op de hekjes klimmen.
Het weekend daarop ging ik met een paar vriendinnen een boottochtje over de rivier maken. De natuur rondom Tamarindo is heel mooi, en we hebben krokodillen gespot!
Af en toe heb ik het gevoel dat het leven niet mooier wordt dan dit, zoals tijdens ons tripje naar Samara. Het hele weekend kon zo in een film (en dat is ook gelukt, youtube axel ahlman samara). Zwemmen in de oceaan, kampvuur met worstjes en marshmallows op het strand, mensen die gitaar speelden en zongen, buiten in hangmatten slapen, liften achterin een pick-uptruck en het allerbelangrijkste: ontzettend lieve, leuke, bijzondere mensen.
Op Valentijnsdag hadden we een heel ander soort reis op het programma: de AY trip naar San Cristobal, een piepklein bergdorpje in de buurt van San Jose waar nooit toeristen komen. We hebben onze eigen vis gevangen en gegeten, gezwommen in een muy frio waterval en leren koken van de bevolking. Dat mijn bed een plank met dekens was en de elektriciteitsdraden uit de douche staken was geen probleem, het was een fantastische ervaring. Ik heb een koe gemolken en we kregen om tien uur s ochtends sterke drank aangeboden (lees: opgedrongen), wat wil je nog meer?
Dit weekend ben ik met Lindy, Adrien en Axel naar Montezuma geweest en het was echt fantastisch. Montezuma heeft een hele fijne hippiesfeer en ik heb de beste yogalessen (met uitzicht over de oceaan) van mijn leven gehad. Op zaterdag zijn we gaan snorkelen bij Isla Tortuga, prachtige vissen gezien. Zondag hebben we de watervallen bezocht, heel leuk, totdat het een reallife versie van Temple Run werd met apen die ons krijsend achtervolgden..
Maandag was het helaas tijd om afscheid te nemen van Adri en Axel, heel verdrietig maar tegelijkertijd heel mooi dat je binnen twee maanden zo close met mensen kan worden. En we gaan elkaar zeker terugzien!

  • 05 Maart 2014 - 11:05

    Émilie:

    Oehhh ik word zoo jaloers als ik dit lees!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Cammy

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 875
Totaal aantal bezoekers 2165

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 15 Juni 2014

Costa Rica 2014

Landen bezocht: