Pura Vida - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Cammy - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Cammy - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Blijf op de hoogte en volg Cammy

20 Januari 2014 | Costa Rica, Liberia

Het is al een maand geleden dat mijn ouders, Kate en ik in het vliegtuig naar Costa Rica stapten, dus tijd voor een eerste blog!
De eerste twee weken hebben we samen rondgereisd, we begonnen in het dorpje Nosara, waar het leven om yoga en surfen draait. Oud en Nieuw vierden we in Montezuma, fantastische sfeer, iedereen danste samen op straat. Helaas vloog de vakantie voorbij! Nu ben ik alweer twee weken in Tamarindo en ik begin langzaam door te krijgen wat de belangrijkste uitspraak van Costa Rica, Pura Vida, inhoudt.
Pura Vida betekent 'puur leven' en past perfect bij het land. De natuur is prachtig, Monteverde bijvoorbeeld, een regenwoud waarin je tussen de wolken loopt. Rondom de school zien we apen, stinkdieren en reuzesprinkhanen. Ik heb ook al een luiaard, reuzecavia's en een soort jungle-fazant gezien (ik wist ook niet dat er fazanten in de jungle zaten, maar blijkbaar wel). Ook het eten hier is heel puur en simpel, rijst, bonen, groente. Maar wel lekker! Ik surf veel, het is heerlijk, je denkt nergens aan behalve aan de golven. Dat vind ik echt pura vida.
Er zijn ook dingen waar ik aan moet wennen. Zo betekent mañana (letterlijk morgen) meestal niet morgen, maar over een week of twee. Of gewoon helemaal niet. De wegen zijn ook compleet anders, er is nauwelijks asfalt. En soms stopt de weg helemaal en moet je een stuk door een rivier rijden, in het donker was dat wel een avontuur! Gelukkig zijn we geholpen door de locals, de mensen zijn hier ontzettend aardig.

  • 20 Januari 2014 - 21:29

    Maria:

    Ah klinkt zo leuk Cam!

    X Maria

  • 20 Januari 2014 - 22:57

    Emilie:

    Jaaaa wat leuk eindelijk je eerste blog!!!! Ik kijk nu al uit naar de vokgende :)))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Cammy

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 2171

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 15 Juni 2014

Costa Rica 2014

Landen bezocht: